Update naar Oeganda - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van Margreet & Esther - WaarBenJij.nu Update naar Oeganda - Reisverslag uit Zutphen, Nederland van Margreet & Esther - WaarBenJij.nu

Update naar Oeganda

Door: Margreet en Esther

Blijf op de hoogte en volg Margreet & Esther

23 September 2015 | Nederland, Zutphen

Oeganda, bijna onderweg! September 2015

De zomervakantie is voorbij, het schooljaar weer begonnen. Langzaam ontstaat er weer een week- en weekend ritme.
Buiten wordt het anders, minder warm, het koelt af en de avonden worden al weer langer.

Wij bereiden ons meer en meer voor op onze reis naar Nyakibale in zuid-west Oeganda.
Er is in het afgelopen jaar veel gebeurd, vele acties zijn gedaan en na de tulpenverkoop van IJsseltulp, de bingo bij het DWK, de statiegeldacties bij de lokale AH's, de verkoopmomenten van boeken, ijs van Talamini, kleding bij Mijn Tafel, het broodje Oe(r)ganda bij de Driekant en de high tea voor collega’s kijken we met spanning de tussenstand van onze bankrekening die we voor dit project hebben geopend.

We willen voordat we gaan, de gulle gevers HEEL hartelijk bedanken voor de bijdrage die jullie hebben gedaan. Veel van jullie hebben ons enorm verrast!

Inmiddels staat er meer dan € 10.000,- op onze rekening, geld dat wij zelf zullen gaan gebruiken om in Oeganda duurzaam te gaan inzetten.
Het ziekenhuis is dringend toe aan nieuwe bedden, matrassen, dekens en kussens.
We willen daar in ieder geval een deel van ons ingezamelde geld aan besteden. De HAND heeft hier een forse bijdrage aan geleverd!

Ook zullen we een deel van de opleiding voor een van de basisartsen tot gynaecoloog gaan financieren.

We zijn er van overtuigd dat het geld goed besteed zal worden, wij geven het persoonlijk uit zonder tussenkomst van derden.

Wil je ons blijven volgen, dan hierbij het adres waarop wij bereikbaar zullen zijn mits er stroom en wifi is! Dus mocht het niet in 1 keer lukken, probeer het dan later nog eens.

Ga naar de site: margreet-estherwaarbenjij.nu. Door je email adres achter te laten krijg je een mail zodra wij een nieuwe bericht hebben gepubliceerd.

Wij vertrekken op donderdag 1 oktober om 12.55 uur vanaf Schiphol, naar verwachting zijn we rond 22.00 uur in Kampala.
De volgende dag komen we dan in de namiddag aan in het ziekenhuis.
Op 4 december komen we terug met vele ervaringen en indrukken rijker.

Ik hoop dat jullie kunnen mee leven en lezen via ons blog!

Lieve groet, Margreet & Esther

  • 23 September 2015 - 18:57

    Jan En Gonny Meijer:

    Heel veel succes èn plezier in Oeganda!
    Groet,
    Oom Jan en tante Gonny..


  • 23 September 2015 - 19:11

    Janet Zomer:

    Hoi Margreet en Esther,

    Ik heb jullie site gevonden! Heel veel succes met de laatste voorbereiding en alvast een heel goede reis.

    Groet,

    Janet

  • 23 September 2015 - 19:23

    Claudia Eskes:

    Leuk zeg dit, ik kan niet wachten om nog meer te lezen. Zet 'm op daar in Oeganda, veel succes en plezier! Goede reis (sterkte met alle bagage).

    Groetjes,

    Claudia

  • 24 September 2015 - 09:44

    Babette:

    Hey Margreet en Esther,

    Leuk om via deze site met jullie mee te kunnen lezen, ben benieuwd naar jullie verhalen.
    Veel succes met de laatste voorbereiding, maak er een mooie reis van!

    Groet,

    Babette

  • 24 September 2015 - 10:22

    Tabitha:

    Het aftellen is bijna klaar. Nog heel even en dan gaan jullie gewoon!
    Super dat we mee megen kijken/genieten van jullie belevenissen/ bezigheden in Oeganda straks.

    Succes nog met laatste puntjes op de I te zetten, en alvast een hele goede reis.

    Groetjes,
    Tabitha

  • 24 September 2015 - 10:52

    Edith:

    Lieve Esther en Margreet,

    Het komt nu écht dichtbij! Ik wens jullie een onvergetelijke tijd toe; geniet van alle indrukken, verhalen, prachtige omgeving en de dankbare mensen.
    Ben benieuwd naar jullie verhalen!

    Goede reis, pas goed op elkaar en Beleef!!

    Liefs Edith

  • 24 September 2015 - 10:53

    Sandra:

    Een fantastische tijd gewenst!
    Jullie gaan goed werk afleveren, zonder twijfel.
    Niet vergeten te genieten!!!!

    Groetjes,

    Sandra Kamping

  • 24 September 2015 - 11:07

    Steinie:

    Ik wens jullie een heel mooie en leerzame tijd toe! Jullie zullen als "rijke" mensen terugkomen!

  • 24 September 2015 - 11:34

    Cynthia:

    Beste Esther en Margreet,

    Na zoveel inspanning om de euries bij elkaar te krijgen, hebben jullie het dubbel en dwars verdient om naar Oeganda te vertrekken.
    Ik wens jullie een hele goede reis, make a diffirence and enjoy!!

    Groetjes Cynthia

  • 24 September 2015 - 12:13

    Jacomine Veldhuis:

    dag dames, ik wens jullie een mooie, leerzame, zinvolle, inspirerende en gezellige tijd in Oeganda. Het zal jullie kijk op de westerse wereld zeker veranderen; ik hoop dat jullie relativering en inspriratie mee terugbrengen. We kunnen veel van jullie ervaringen leren, en ik hoop dat er een mooi moment binnen Gelre komt dat jullie kunnen reflecteren op jullie verblijf!

  • 24 September 2015 - 13:03

    Annette:

    Wat een prachtig initiatief!! Ik wens jullie een mooie, zinvolle en onvergetelijke tijd toe!

    Groetjes Annette

  • 24 September 2015 - 14:30

    Lydia:

    Ga de weblog zeker volgen!
    Wens jullie een onvergetelijke tijd samen in Oeganda!
    Zal jullie ook wel missen!
    XXX

  • 24 September 2015 - 14:40

    Frans Schwartz Medische Techniek Zutphen:

    Beste Dames,
    Heel veel suc6 in Oeganda, doe als je hem ziet Evertjan Pelleberg de groeten.
    Koppie er bij houden en ik ga jullie volgen.

    Groeten,

    Frans.

  • 25 September 2015 - 00:08

    Marion. V:

    Lieve dames!

    heel veel plezier, succes en een mooie tijd daar gewenst.
    Veel liefs Marion

  • 25 September 2015 - 08:13

    Marianne De Graaf:

    Heel veel succes met jullie missie. Jullie gaan er vast hele goede dingen doen. Veel plezier en genieten ook
    groetjes
    Marianne

  • 25 September 2015 - 10:21

    Rina:

    oh greetje, ik mis je nu al...;-) maar ben ook heel trots op je en gun je dit avontuur. Grijp t aan met beide handen en geniet van alle indrukken ookal zullen ze soms ook heftig zijn.
    Heel veel succes jullie beiden en houd elkaar hand goed vast;-)
    Zie je morgen!
    kusje van zusje

  • 25 September 2015 - 13:01

    Wendy Addink:

    Veel succes dames!

  • 25 September 2015 - 13:22

    Ans Engelbertink:

    Heel veel succes, fantastisch initiatief. Ik ga jullie zeker volgen!!

  • 26 September 2015 - 09:26

    Bert:

    Lieve Margreet en Esther,

    Wat een avontuur. De voorbereiding was dat al. En het lef en de inzet om iedereen te vragen bij te dragen (dat was mooi!). Tot en met de High Tea vandaag.

    Maar nu gaat het bijna van start ....

    Stiekem reis ik mee in jullie rugzak: ik wens jullie een goede reis met alles erop en eraan.
    Wat zal het fijn maar ook moeilijk zijn de plek weer te verlaten naar jullie intense samenwerking en samenleven daar. Maar zo ver is het nog niet Bert.

    Petje af!

    Bert

  • 26 September 2015 - 09:27

    Bert:

    nu met goed email adres

  • 26 September 2015 - 11:16

    Renée:

    Spannend!!! heel veel plezier, en ik ga jullie volgen!
    Doe iedereen de groeten van me!

    Renée

  • 27 September 2015 - 09:55

    Renate:

    Ben benieuwd naar jullie verhalen........

    Renate

  • 27 September 2015 - 22:52

    Arda:

    Heel veel succes! Ik ga jullie volgen!
    de collectebus heb ik misgelopen :( maar ik heb inmidels een donatie gedaan op jullie rekening.
    Ben nu al super TROTS op jullie!

    Hoop dat jullie veel mooie gezonde kindertjes op de wereld mogen helpen en de moeders de zo nodige aandacht geven!

    toi toi toi,
    Arda

  • 28 September 2015 - 07:35

    Lian Bolt:

    Beste Esther en Margreet,
    Nog even de puntjes op de i. Succes en veel plezier. Ik ga jullie volgen ;)
    gr Lian

  • 28 September 2015 - 09:42

    Angelie Luijten:

    Aftellen is nu echt begonnen!
    heel veel succes gewenst.

  • 28 September 2015 - 10:00

    Anne-Marie:

    Heel veel succes!!
    Ik vind het leuk om jullie te volgen.

    Groetjes,
    Anne-Marie

  • 28 September 2015 - 10:21

    Liseth:

    Ik kan mij niet voorstellen hoe deze geweldige reis zal gaan, maar de indrukken en belevenissen zullen een leven lang bij jullie blijven. Wauw, wat onwijs gaaf dat jullie dit gaan doen! Heel veel succes, plezier en geluk gewenst. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie updates.

    Groeten Liseth

  • 28 September 2015 - 14:25

    Maria:

    Heb jullie niet meer gezien na mn vakantie, dus doe ik t zo.
    Met een lach en (zeker) een traan, zullen jullie heel erg genieten in/van Uganda.
    Heel veel succes en vooral heel veel plezier met jullie werk aldaar.

  • 28 September 2015 - 16:32

    Sabine:

    Ja en dan is het bijna zover..best gek 2 maanden zonder jullie op het werk.
    Maar wat gaan jullie een belevenis tegemoet....echt super leuk voor jullie.!!
    Ik wens jullie dan ook ontzettend veel plezier, en geniet!!

    Oh ik leef al helemaal met jullie mee....ik kan niet wachten op de verhalen over jullie zeer bijzonder avontuur !!

    Ladies VEEL PLEZIER !!!

    liefs sabine

  • 29 September 2015 - 12:08

    Wendela Kuiperij:

    Ik wens jullie een hele goede reis. Ik kijk uit naar jullie verhalen.!! Want de ervaringen zullen onvergetelijk worden....heel veel succes!!!! Geniet ervan..!

    Groetjes Wendela Kuiperij

  • 29 September 2015 - 12:35

    Mariella:

    en dan is het alweer bijna zover... Spannend!

    Wat een ervaringen zullen jullie daar op doen en wat leuk dat wij er beetje bij mee kunnen genieten via deze blog!

    Wens jullie een goede reis & heel veel succes/plezier in Oeganda!

    Enjoy!

    Groetjes,
    Mariella

  • 29 September 2015 - 17:19

    Janny:

    lieve Margreet en Esther,
    Nog heel eventjes en dan gaat het avontuur beginnen. Ik wens jullie een hele goede reis en heel veel mooie reiservaringen. Ik ga jullie volgen op jullie site.
    Zet m op, kanjers. We zijn supertrots op jullie!!!!

  • 29 September 2015 - 22:18

    Edith Teunissen:

    Esther en Margreet,
    Maak er samen een onvergetelijke tijd van.
    Ik heb veel bewondering voor jullie....ga dit avontuur samen aan..
    Ik volg jullie.
    Goede reis! Groetjes Edith Teunissen

  • 30 September 2015 - 11:51

    Arend Van Dam:

    Ester, ik hoop dat je een goede reis hebt gehad. Veel succes en Gods zegen toegewenst.

  • 30 September 2015 - 12:59

    Sabien Dokter:

    Lieve Esther en Margreet,
    Vandaag de allerlaatste voorbereidingen.... Heel, heel veel succes, plezier, mooie eravringen en geluk wens ik jullie. Ik volg jullie via deze site, want ik ben zoooooo benieuwd naar jullie verhalen!! Dikke knuffel en tot over 8 weken

  • 01 Oktober 2015 - 13:01

    Dineke:

    Goede reis vandaag!! Veel succes in Oeganda!!

  • 01 Oktober 2015 - 14:26

    Marjan:

    Als ik dit berichtje schrijf zitten jullie in het vliegtuig...spannend! Wens jullie een hele goede tijd in Oeganda en wil jullie graag volgen. Groeten van alle Bronnetjes en veel liefs.

  • 01 Oktober 2015 - 21:52

    Karin :

    Het is nu 21.48 u en ik moet aan jullie denken.
    Zijn ze al geland in Kampala???
    Lieve meiden , heel veel succes gewenst.
    Ben zoooo benieuwd naar jullie eerste verhalen op dit blog .
    We gaan jullie op de voet volgen hoor...

    Very Big Hug,

    Karin

  • 02 Oktober 2015 - 11:38

    Ans :

    Heel veel succes de komende tijd in Oeganda, hopelijk loopt de reis voorspoedig.

  • 02 Oktober 2015 - 12:49

    Esther:

    Leuk, leuk, jullie zijn er!!
    Goeie reis gehad en mooie eerste indrukken??

    Geniet er lekker van en heel veel plezier en succes!

  • 03 Oktober 2015 - 12:18

    Edy:

    het maakt veel indruk op me dat jullie, Esther ken ik dan wel niet, onze zorgeloze samenleving voor 2 maanden vaarwel zeggen, om daar wat kennis aan de collega's en geluk aan de zieken en hun naasten te brengen. Je moet de knop wel om kunnen draaien, vooral als je zelf naasten achterlaat. Ik wordt nieuwsgierig naar jullie ervaringen.
    Ik wens jullie veel voldoening in je werk.
    Edy

  • 04 Oktober 2015 - 09:29

    Iet Faber:

    ben benieuwd naar jullie eerste indrukken in het ziekenhuis en hoe het met jullie gaat. In Wichmond loopt alles naar wens. Dikke kus voor jullie allebei. IET

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zutphen

Oeganda

-

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2016

Terug naar Oeganda.....

02 December 2015

Het neusje van de krokodil.............

26 November 2015

KARE KARE Karoli Lwanga Hospital

22 November 2015

Wie A zegt, moet ook Bèèèèèh zeggen!

22 November 2015

Op visite in Uganda!
Margreet & Esther

Actief sinds 16 Sept. 2015
Verslag gelezen: 1217
Totaal aantal bezoekers 19920

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2015 - 04 December 2015

Oeganda

Landen bezocht: