Nagekomen bericht - Reisverslag uit Nyakibale, Oeganda van Margreet & Esther - WaarBenJij.nu Nagekomen bericht - Reisverslag uit Nyakibale, Oeganda van Margreet & Esther - WaarBenJij.nu

Nagekomen bericht

Door: Esther en margreet

Blijf op de hoogte en volg Margreet & Esther

09 November 2015 | Oeganda, Nyakibale

Na een, dachten wij gewone maandag op de afdeling, loopt deze dag toch weer heel anders dan verwacht.

Eerst bij binnenkomst meteen de geboorte van een prachtige baby-boy!!! Even later nog een mooie jongen erbij, en aan het eind van de dienst nummer 3 via een keizersnee!

Na de dienst gaan we een fietsje bij de kinderafdeling afgeven, een heleboel blije gezichten. Een kind wordt door haar moeder uit haar middagslaap gewekt om deze aanwinst meteen uit te proberen, en loopt nog slaapdronken naar het fietsje toe.

Even later komen wij samen in gesprek over de dilemma's die we hier dagelijks tegenkomen, hulpvraag van een student die het schoolgeld niet kan betalen tot een moeder die de ziekenhuiskosten van haar kind niet op kan brengen en een onzekere toekomst tegemoet gaat omdat ze door haar echtgenoot verlaten is.............en ga zo maar door.

Esther loopt na het eten naar de enige plek hier waar we redelijk stabiel internet hebben en komt veel eerder dan verwacht ons huisje weer binnenstormen................"Ik kan nu niet naar huis bellen, ik moet je eerst spreken..........we hebben de mail van de gemeente binnen, en krijgen € 8000,- voor ons ziekenhuis!!!!!!

Tja, en dan zijn we allebei even van de leg, en vloeien er tranen.
Zo blij met dit enorme bedrag, en verhuizen de dilemma's even naar de achtergrond, en bedenken we meteen wat we allemaal wel niet met dit geld kunnen gaan doen, en weer zoveel mensen kunnen gaan helpen.

We trekken een Afrikaans wijntje open en schenken onze "mokken" vol, want waar we ook uit drinken, het smaakt super!
Tot zover dit nagekomen bericht, we wilden dit meteen met jullie delen, omdat we weten hoeveel mensen er met ons meeleven.

Groeten van twee gelukkige en enigszins beschonken mzungu's!

• 09 November 2015 - 21:50

Sabien Dokter:

PROOST! Wat geweldig! Met die mooie verslagen zijn wij hier in NL
    ook helemaal blij. X

• 09 November 2015 - 21:53

Renée :

Wauw!!! Is dat even goed nieuws!!!

• 09 November 2015 - 22:01

Janny Koordeman:

Dat is nog eens goed nieuws!! Gefeliciteerd en proost!!!!!!!!!!

• 09 November 2015 - 22:12

Marga Oosterloo:

Wow!! Wat een geweldig nieuws! Dat geld komt op een meer dan goede plaats terecht. Fijn!!
    Liefs Marga

• 09 November 2015 - 22:13

Janny:

Daar mogen jullie best even beschonken van raken. Super fijn voor jullie en voor de mensen daar.

• 09 November 2015 - 22:29

Iet Faber:

lieve twee, gefeliciteerd met dit mooie nieuws. Ik weet zeker dat jullie ook hiervoor een goede bestemming zullen vinden !! Leuke foto van jullie allebei ! Liefs IET

• 09 November 2015 - 22:53

Anjet:

ja beetje beschonken zijn jullie wel, fotootje op zijn kop!

Fantastisch bericht!!

• 09 November 2015 - 23:02

Ingrid Wink-Nijhof.:

Gefeliciteerd en proost.
    Dik verdient want hier hebben je voor ingezet en hard aan gewerkt.
    Alles te danken aan jullie inzet en motivatie. Toppers.

• 09 November 2015 - 23:05

Irene:

Geweldig!!!! Dat lijkt me een uitstekende gelegenheid voor een flinke borrel. Ik weet zeker dat het geld goed besteed gaat worden. Ik drink er ook nog eentje extra, om het mee te vieren!!

• 10 November 2015 - 07:23

Sylvia Van Berkel:

gefeliciteerd, daar proost ik met jullie mee
    Sylvia van Berkel

• 10 November 2015 - 09:14

Trudeke:

Wat super!

• 10 November 2015 - 09:32

Gitte:

ik traan met jullie mee bij het lezen hiervan. Wat een wonder en wat komt het goed terecht via jullie geweldige handen!
    liefs

• 10 November 2015 - 10:03

Arda:

Fijn!!!!!
    En wat goed dat jullie zoveel kunnen helpen daar!
    Als de bodem van jullie schatkist weer leeg raakt... Ff oproepje doen hoor...
    Er zijn vast meerdere zoals ik die nog een keer wat willen storten....
    Lieve groet

• 10 November 2015 - 10:33

Annette:

Wauwwwwww! Wat goed!!

• 10 November 2015 - 13:09

Marion:

zo zie je maar , alle energie voor deze reis toch weer beloond!Gaaf!

• 10 November 2015 - 15:02

Mariette:

Geweldig nieuws. Gefeliciteerd

• 10 November 2015 - 15:52

Tabitha Plomp:

Superblij voor/met jullie.
    Jullie moesten lang op dat bericht van de gemeente wachten maar wat een prachtig mooi bericht!!!!
    Lieve groet,
    Tabitha

• 11 November 2015 - 08:58

Janet Zomer:

Wauw!!! Super, en nu maar bedenken wat jullie hier allemaal wel niet mee kunnen doen. Veel Succes!

• 11 November 2015 - 13:17

Wendy Smulders:

Wat een fantastisch bericht en wat een mooie "beloning" voor prachtig werk!

• 11 November 2015 - 17:00

Hanita Kooistra:

Wat heerlijk nog meer te kunnen schenken en dat in deze sinterklaastijd :)

• 11 November 2015 - 19:18

Marleen De Bont:

GE-WEL-DIG!!!! PROOST!!!

• 11 November 2015 - 21:17

Liliane:

Gefeliciteerd, dit is prachtig nieuws! Wat een bedrag, dat jullie weer mooi kunnen besteden. Dit is een mooie beloning. Ik wens jullie weer veel succes om toch steeds maar weer door te gaan.

• 12 November 2015 - 09:07

Rina:

Goed gedaaahaaaaan, lekker bezig sisters! ik zeg cheers! xxxrina

• 12 November 2015 - 18:05

Dineke:

Super!!! Wat kan daar wel niet allemaal nog mee gedaan worden!!

• 12 November 2015 - 19:08

Thea:

Wat geweldig meiden!! Kon ik maar even om een hoekje kijken. Fijn dat jullie al die berichten met ons delen, zo kunnen we meeleven. Lieve groetjes