Het neusje van de krokodil............. - Reisverslag uit Nyakibale, Oeganda van Margreet & Esther - WaarBenJij.nu Het neusje van de krokodil............. - Reisverslag uit Nyakibale, Oeganda van Margreet & Esther - WaarBenJij.nu

Het neusje van de krokodil.............

Door: Margreet en Esther

Blijf op de hoogte en volg Margreet & Esther

02 December 2015 | Oeganda, Nyakibale

Dit keer een korte tekst, we hebben tenslotte vakantie……….. Wel met de nodige foto’s waar wij in ieder geval van onder de indruk waren!

Afgelopen vrijdag het afscheid van het ziekenhuis in Nyakibale, na twee maand werken valt het ons niet mee om afscheid te nemen van veel verschillende mensen.

We worden opgehaald door Sheba, gids en Benson, de bestuurder van de minibus. De komende dagen willen we proberen het leven in het ziekenhuis te parkeren en wat afstand te nemen en daarnaast ons voorbereiden op de terugreis en het koude grijze Nederland.

We hebben een 6 daagse trip gedaan naar Murchison Falls en Jinja, twee van de parels hier in Oeganda!
Murchison Falls is het grootste nationaal park van Oeganda, we bezoeken de watervallen, indrukwekkend hoe het water hier naar beneden dendert.
We zien daar tijdens een safari heel veel wilde dieren, we treffen het zegt één van de rangers. Hoe bijzonder om de dieren van zo dicht bij te zien, in het wild, in een enorme uitgestrekte savanne. De foto’s spreken denken wij voor zich!

Een kleine anekdote, tevens verklaring van deze titel, willen we jullie niet onthouden. Tijdens een boottocht over de Nijl varen we dicht langs de oever van de rivier, er ligt een enorme grote grijze krokodil, van zeker 3 meter lang.
Doordat de schipper zo dichtbij vaart schrikt hij blijkbaar, en plonst nét voor de boot het water in. Een Franse medepassagier denkt dat de krokodil de boot induikt, schrikt zo dat hij bijna bij Esther op schoot zit. Toevalstreffer: Margreet filmt dit allemaal, jullie begrijpen dat we dit moment al heel vaak hebben terug gekeken.

Op weg naar Kampala bezoeken we nog een ranch met neushoorns. Onvoorstelbaar dat we nog geen twintig meter van deze indrukwekkende reuzen verwijderd staan, ja, zonder hek en we zijn te voet!
Ook in Kampala bezoeken we een paar hoogtepunten (Kasubi tombs en de Bahai Tempel). Prachtige cultuur en legendes.
Uiteindelijk verruilen we op dinsdagmiddag de drukke chaotische stad Kampala voor Jinja, op zo’n twee uur rijden van de hoofdstad.

Het blijft nog steeds wennen om hier als toerist te zijn, maar om even met andere dingen bezig te zijn in dit prachtige land maakt de overgang wel wat draaglijker.
We gaan woensdagmiddag raften op de Nijl, volgens velen een “once in a lifetime experience”. Nou dat beamen we nu!!!

Terwijl we dit verhaal schrijven zitten we op het terras achter een wijntje, het is onze laatste avond hier…………

We willen jullie allemaal bedanken voor jullie belangstelling, jullie appjes, reacties op de site en persoonlijke mailtjes, zelfs echte post!

We hebben een onvergetelijke tijd achter de rug!

We hebben veel foto”s gemaakt, gaan de mooisten uitzoeken en bereiden een presentatie voor in ons eigen vertrouwde Gelre Ziekenhuis.
Nader bericht hierover volgt tzt.

Lieve groet en tot gauw weerziens, Margreet en Esther

• 02 December 2015 - 20:02

Renée Krabben:

Dames, wat een belevenissen, en leuk dat jullie ook zijn wezen raften!!!
    Hoor snel jullie verhalen!

• 02 December 2015 - 20:53

Sabien Dokter:

Lieve Margreet en Esther, wat een prachtige beelden! Verwerken jullie dat filmpje t.z.t. ook wel even in de presentatie? Ik wens jullie een hele goede, veilige terugreis en alvast erg welkom in de gezellige achterhoek! Hopelijk krijgen jullie even de tijd om te schakelen en te acclimatiseren?! Liefs

• 02 December 2015 - 21:28

Janet Zomer:

Prachtige foto's! Goede reis terug en hoor graag de verhalen.

Groeten uit Wichmond.

• 02 December 2015 - 21:30

Arda:

Wat een mooie foto's , jullie hebben dit reisje echt verdiend !
    We gaan jullie verhalen missen...
    Maar wat fijn dat we jullie weer op 3.1 kunnen zien!
    Een hele goede terugreis
    Lieve groet Arda

• 02 December 2015 - 22:34

Hanita:

Wat een geweldige foto's, zo benieuwd naar het filmpje!! :)
    Goeie reis terug, veel liefs en tot gauw globetrotters.

• 02 December 2015 - 23:23

Nicole Verhappen:

Nog een keer genieten van jullie reisverhalen en foto's! Het is net alsof ik naar de tv-serie The Hunt aan het kijken ben... Wens jullie een heel rustige dag toe morgen en een voorspoedige reis!
    Liefs, Nicole.

• 02 December 2015 - 23:33

Iet Faber:

Ben heel blij met jullie verhalen en prachtige foto's. Fijn dat jullie zo van deze laatste week genieten. Jullie hebben het echt verdiend. Nog twee nachtjes slapen... Tot vrijdag, liefs IET

• 03 December 2015 - 09:14

Sylvia Van Berkel:

Dames, wat fijn dat jullie zo kunnen genieten. Zoals ik eerder zei, ik draag Afrika in mijn hart. De mensen én het overdonderende landschap.

Jullie hebben prachtig werk gedaan, nu lekker genieten en ene behouden thuisreis
    Groet
    Sylvia

• 03 December 2015 - 09:17

Manouk Bakker:

Wat leuk van die krokodil zeg. Ik wil dat filmpje ook wel zien. Moet vanavond o. 4 uur opstaaan

• 03 December 2015 - 10:19

Anjet:

Indrukwekkende foto"s van zo dichtbij! Beautiful! Wat een rijkdom op deze prachtige planeet!

Goede vlucht en tot snel!!

Liefs Anjet.

• 04 December 2015 - 11:24

Arend Van Dam:

Jullie hebben daar een onvergetelijke tijd gehad zo lees ik. Het zal weer even wennen zoveel luxe in het koude kikkerlandje. Dan zie je maar hoe goed dat we het hier hebben. Fijne feestdagen toegewenst.

• 04 December 2015 - 12:02

Tabitha Plomp:

Welkom terug op de koude nederlandse bodem, tot snel.
    Groetjes,
    Tabitha